Zpět na úvod

Indikátory výkonu v oblasti BOZP

02.08.2015 0 komentářů

Abychom byli úspěšní, nepotřebujeme milión pozitivních rad, co máme dělat, abychom úspěch zažili, potřebujeme vědět naprosto přesně, jak vypadá. Proto potřebujeme systematicky umět popsat naší vizi, poslání, politiku, cíl a strategii i v oblasti BOZP. Jak poznáme, že jsme úspěšní by nám měly dát dobře zvolené KPI. Obvykle se měří úrazovost, což ale znamená, že je pozdě a již došlo k poškození zdraví. Je třeba přemýšlet o vhodné kombinaci reaktivních indikátorů, ale třeba i prevence. Strategie nebude manuál, je to smysl, který spolu sdílíme a víme všichni proč.

Důležitým prvkem kultury BOZP je otevřenost zaměstnanců a důvěra, se kterou budou hlásit nebezpečné situace a události s vysokým potenciálem zranění, kdy se ale nic nestalo tzv. skoronehody. Pokud zaměstnanci nebudou hlásit skoronehody, váš systém BOZP nebude nikdy tvořit dokonalý obraz. A pokud nevíte, kde jsou skutečné problémy v hlášení a jejich podpoře, pak se vám nikdy nepodaří zavést program správně. Jak zaměstnance rozhýbat k akci? Jaké zvolit incentivy, abychom se nevydali z peněz a nezískali jen hromadu nesmyslných lístečků s drobnostmi, které nejsou skoronehodami.
Jak jednoduše definovat zaměstnancům skoronehodu?
Má smysl nastavovat komunikovat vše zpět a nastavovat nápravná opatření?
Příčina není jedna a stejně tak ani opatření. Jak být efektivní a zamezit opakování?
Modelové příklady, jak si s problematikou poradili v Čechách i v zahraničí.
KPI reaktivní a proaktivní
Důležité je sledovat, co se událo, ale i to, co děláme proto, aby se nic nestalo.
Motivace a odměňování managementu za bezpečnost

Tagy: